Učinkovito preprečevanje napihnjenosti in napenjanja

Slaba prebava je neredki spremljevalec sodobnega človeka. Ta je prepojena s številnimi prebavnimi motnjami, kot so na primer napihnjenost, zaprtost, napenjanje, driska, nelagodno počutje. Vzrokov za slabo prebavo je več. V prvi vrsti je zanjo najpogosteje kriva neprimerna prehrana in slab način prehranjevanja. Slabša prebava pa je lahko tudi posledica dela v sedečem položaju ali pa stresa.

Prebavne težave praviloma začutimo, ko število slabih bakterij preseže število koristnih. Tedaj je naša črevesna mikrobiota neuravnovešena. Posledično se zato tudi slabše počutimo.

Slaba prebava zaradi prenajedanja

Slaba prebava je pogosto posledica prenajedanja. Prebavi boste najbolje pomagali tako, da boste porcije primerno zmanjšali in poskrbeli za bolj umirjeni način prehranjevanja. Za obrok si vzemite dovolj časa, hrano temeljito prežvečite.

Slabša prebava nastopi tudi tedaj, ko se uživate preveč premastne in presladke hrane. Takšna vrsta hrane namreč potrebuje veliko več časa, da se lahko dobro prebavi. V črevesju ostane veliko dlje časa ter povzroči neprijetne občutke. Uživajte raje zdravo hrano, ki je nepredelana in vsebuje zmerno vsebnost zdravih maščob ter sladkorjev. To bo vsekakor zelo ugodno vplivalo na vaše počutje in ne nazadnje seveda tudi na samo prebavo.

Slaba prebava zaradi uživanja živil, ki napenjajo

Čeprav so brokoli, fižol, leča, zelje po eni strani zelo zdrava živila, pa lahko ravno te vrste živil neugodno vplivajo na vašo prebavo. Pogosto povzročajo nastajanje plinov v črevesju pa tudi napenjanje. Pogosto so za slabo prebavo krivi tudi mleko ter mlečni izdelki. To še posebej občutijo tiste osebe, ki imajo laktozno netoleranco. Negativen učinek na prebavo ima tudi pogosto pitje gaziranih pijač.

Prebava in neaktiven način življenja

Slaba prebava je pogosto tudi posledica pasivnega načina življenja. Pri tem mislimo na primer na dolgotrajno sedenje za računalnikom. V tem času je želodec stisnjen in se zato posledično veliko težje izprazni. Ravno zato je še toliko pomembneje, da si med delom večkrat privoščite dovolj dolg odmor. Priporočamo vam daljši sprehod po naravi.

Prebavne težave so nemalokrat tudi posledica vrtoglavega in hitrega načina življenja. Obenem so neredko prisotne tudi visoke zahteve na delovnih mestih. Vse to povzroča veliko mero stresa. Stresni dogodki pogosto povzročajo drisko.

Slaba prebava se torej lahko odpravi na dokaj hiter pa tudi preprost način. Pazite, s čim in na kakšen način se prehranjujete, v svoje življenje vključite vsaj eno aktivnost ter se že na daleč izognite večjim količinam stresa. Vztrajnost in odločnost vas boste pripeljali do izjemno dobrih rezultatov. Prebava bo urejena.

Več nasvetov za izboljšanje prebave, si preberite na https://www.donat.mg/sl/.